16/6/11

ISLAM - WEBISLAM I ALTRES FONTS D’INFORMACIÓ

Comentario crítico sobre  WebIslam:
Webislam es un portal español portavoz digital de la Junta Islámica Catalana. De esta manera se articula todo un movimiento islámico que intenta recoger todas las ramas e influencias que existen de esa religión. Se pueden encontrar artículos escritos expresamente para la web, que suelen ser de creyentes, y también  recopilados desde todos los medios de comunicación escritos imaginables: desde un suplemento de domingo, a un estudio realizado por un antropólogo.
Su único defecto es no precisamente ese arco de opiniones, desde los que defienden el Islam político hasta los que consideran siendo ellos musulmanes, que el Islam político es una representación de fuerzas retrógradas, sino ir en busca del entendimiento con cualquier segmento de la sociedad, o como se diría en términos publicitarios televisivos y económicos: “ampliar el mercado potencial” a toda costa, con la absoluta mediocridad de algunos artículos que benefician sólo a la imagen del Islam, se cae en el descrédito del lector avezado que al leer críticamente artículos y reseñas se da cuenta de la existencia de artículos que no benefician a la imagen de los propios musulmanes, pues están escritos con una superficialidad que más que una defensa podría tomarse como condescendencia: una manera más de orientalismo blando y suave que no molesta ni a los propios musulmanes.

Sobre les fonts utilitzades
The Immanent Frame és una web de referència on es publiquen articles sobre secularisme, religió i l’esfera públic des d’un punt de vista interdisciplinari en anglès. És una font molt recomanable ja que  hi escriuen destacats pensadors d’arreu del món experts en ciències socials i humanitats expressant la seva opinió sobre temes d’actualitat amb articles inèdits i debats a través dels fòrums.
Kaosenlared web de contrainformació on es poden trobar diversos articles originals o traduïts al castellà des d’una perspectiva anticapitalista i autocrítica.
Dialnet és una plataforma web de recursos i serveis documentals en castellà  on col·laboren  diferents institucions; universitats sud-americanes, portugueses i espanyoles i biblioteques públiques i especialitzades de l’estat espanyol.
Religioscope, fundada l’any 2002 per un historiador suís, és una web independent sobre les religions, en general, arreu del món en l’actualitat, oferint tot tipus d’arxius que ens permeten aproximar-nos i profunditzar en la diversitat de creences i pràctiques existent i al paper que aquestes juguen, sense caure en tendències polítiques o religioses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada